De ce este este bine să consumi pește de cel puțin două ori pe săptămână. Sfatul medicilor
Autor: , Romina Baluta | Dată: 15 noi 2022, 14:47
În timp ce unele tipuri de fructe de mare, cum ar fi homarul și scoicile, sunt cunoscute pentru că sunt indulgente, peștele este o proteină accesibilă pentru majoritatea oamenilor. 

Peștele este, de asemenea, plin de nutrienți importanți, cum ar fi acizii grași omega-3, vitamina D, calciu și multe altele, potrivit Good Housekeeping. 


"Peștele este o proteină slabă de înaltă calitate, pe care să o adăugați la rutina alimentară pentru mușchi, oase, țesuturi și piele sănătoasă", a declarat dieteticianul pentru sănătatea femeilor Valerie Agyeman, RD. Potrivit Asociației Americane a Inimii, adulții ar trebui să mănânce pește de două ori pe săptămână pentru a îmbunătăți sănătatea inimii.

Cu toate acestea, nu toți peștii sunt la fel de benefici pentru organism. Majoritatea fructelor de mare conțin cantități mici de mercur. Această neurotoxină este sigură în cantități mici, dar poate cauza probleme grave de sănătate atunci când este consumată în exces. Cu toate acestea, majoritatea tipurilor de fructe de mare din comerț nu au suficient mercur pentru a dăuna omului obișnuit atunci când sunt consumate în cantități moderate. 


"Întotdeauna este mai bine să căutați certificări sustenabile ale fructelor de mare, inclusiv MSC, ASC sau Fair Trade USA, pentru a asigura o aprovizionare cu fructe de mare sigură, sănătoasă și responsabilă", a declarat Agyeman. Aceste certificări ar trebui să fie listate pe ambalajul peștelui.

Există multe tipuri de pește sănătos

Dacă sunteți în căutarea unei opțiuni de pește sănătos, din fericire există multe din care puteți alege. Somonul este întotdeauna o alegere excelentă, deoarece are o mulțime de beneficii pentru sănătate și este ușor de găsit. Somonul este o sursă excelentă de acizi grași omega-3 și calciu, notează Everyday Health. Optați pentru somonul sălbatic capturat din Alaska, care tinde să fie cel mai puțin contaminant. Sardinele sunt alte fructe de mare accesibile care se întâmplă să fie, de asemenea, extrem de accesibile. Pe lângă faptul că sunt bogate în acizi grași omega-3, sardinele sunt în mod natural bogate în vitamina D și calciu.

Potrivit Healthline, alte tipuri sănătoase de pește includ codul și macroul. Codul este o sursă bună de fosfor, niacină, vitamina B-12 și proteine. Este, de asemenea, foarte accesibil. Macrou este un pește gras și plin de grăsimi sănătoase. Evitați macroul, care conține niveluri ridicate de mercur, și alegeți în schimb macrou de Atlantic sau soiuri mai mici de macrou. Alegeți aceste tipuri de pește și vă veți bucura de o mulțime de beneficii pentru sănătate în siguranță.

Articole similare

Prăjitura lui Moș Nicolae. Rețeta specială de sărbătoare

De Sfântul Nicolae sau Moș Nicolae, poți prepara o...


Top citite
Nora Dincă

Jurnalista Nora Dincă, mărturisire după moartea actorului Doru Ana: M-am gândit mult dacă să fac această confesiune publică. Această descoperire a fost pentru mine un cutremur de mare magnitudine

Mircea Badea

Maia Morgenstern, acuzată de tăcere totală de Mircea Badea

Dr. Mihail Pautov: Cum poți scăpa de 7 - 8 kilograme într-o lună

Răspuns după derapajul lui Cezar Ionașcu privind declarațiile despre Delia care nu vrea să aibă copii

Dana Sota

Secretul de frumusețe al Danei Sota. Împlinește 60 de ani, dar arată de maximum 30! Oricine poate face acasă acest truc / video

Mircea Badea

Mircea Badea: Nu pot fi bănuit că aș fi un fan al lui Vasile Dîncu, dar trebuie să o spun


Cele mai noi articole

Top căutări pe Google în 2022

Vezi în articol topul căutărilor românilor pe Google în 2022.