De ce uneori ești mai odihnit după un somn fulger de o oră decât după 8 ore
Autor: Liana Ganea
Data publicării:
I se mai spune "power nap" și ne poate face atât de mult bine!

Există câteva motive posibile pentru care uneori te poți simți mai odihnit după un somn scurt de o oră în comparație cu un somn mai lung de 8 ore, scrie openup.com.

Ciclurile de somn: Somnul este compus din mai multe cicluri de somn, iar unul dintre acestea este ciclul de somn REM (Rapid Eye Movement). Somnul REM este asociat cu visarea și poate avea un impact semnificativ asupra odihnei. În timpul unui somn scurt de o oră este posibil să intri într-un ciclu de somn REM și să te trezești într-o fază ușoară de somn, ceea ce te face să te simți mai odihnit. Pe de altă parte, în timpul unui somn mai lung de 8 ore, poți fi trezit în mijlocul unui ciclu de somn profund, ceea ce poate duce la senzația de amorțeală și oboseală.

Fază de somn ușoră: Durata somnului nu este singurul factor important pentru odihnă; momentul trezirii este, de asemenea, crucial. Dacă te trezești într-o fază de somn ușoră sau într-o perioadă de somn superficial te vei simți mai odihnit. Un somn scurt de o oră poate permite trezirea într-o fază de somn mai ușoară, în timp ce un somn mai lung poate să te trezească în mijlocul unei faze de somn profund, ceea ce poate duce la senzația de somnolență și letargie.

Influența ciclului circadian: Somnul scurt poate fi mai în concordanță cu ritmul natural al corpului tău, cunoscut sub numele de ciclu circadian. Dacă te odihnești în timpul unui interval în care organismul tău este în mod natural mai activ, s-ar putea să te simți mai revigorat după un somn mai scurt. Pe de altă parte, un somn mai lung poate să nu fie în armonie cu ciclul tău circadian, ceea ce poate duce la senzația de letargie și somnolență după trezire.

Este important să înțelegi că nevoile de somn și răspunsurile individuale pot varia considerabil de la o persoană la alta. Ceea ce funcționează pentru unii poate să nu funcționeze pentru alții, așa că este esențial să îți cunoști propriul corp și să încerci diferite rutine de somn pentru a descoperi ce dă rezultate în cazul tău.

Articole similare

Cum să faci curățenie în mod eficient, înainte de Paște

Curățenia înainte de Paște poate fi o sarcină destul de...

Cum scapi de grăsimea de pe abdomen

Reducerea grăsimii abdominale necesită o abordare...

Chiftele de post. Rețeta delicioasă

Iată o rețetă simplă și delicioasă de chiftele perfecte...

Efectele pozitive ale mișcării asupra sănătății mintale

Cum poate exercițiul să influențeze starea noastră...

Taylor Swift și Travis Kelce au fost văzuți la Coachella

Taylor Swift a fost fotografiată alături de iubitul ei,...


Top citite
Foto: Freepik

Elicopterul trimis de NASA pe planeta Marte a transmis ultimul său mesaj spre Terra

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

De ce a fugit prinţesa moştenitoare a tronului olandez în Spania: "Consecinţe enorme asupra vieţii sale". Și Mark Rutte a fost vizat

FOTO: captura video Instagram @Celine Dion

Documentarul despre Celine Dion va fi lansat în iunie

Fotografie de la Sarah Chai/ Pexels

Efectele pozitive ale mișcării asupra sănătății mintale

The Beatles

Filmul documentar "Let it Be" al trupei The Beatles a fost restaurat și se îndreaptă spre Disney+

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Cum scapi de grăsimea de pe abdomen


DC Media Group Audience

Cele mai noi articole
pixel