Efectele pozitive ale mișcării asupra sănătății mintale
Autor: George Eduard Caramiciu
Data publicării:
Cum poate exercițiul să influențeze starea noastră mentală? Descoperă cum activitatea fizică poate fi un remediu natural pentru anxietate, stres, ADHD și traume, și cum să îți folosești corpul pentru a-ți îmbunătăți sănătatea mintală.

Exercițiul și anxietatea 


Exercițiul este un tratament natural și eficient împotriva anxietății. El eliberează tensiunea și stresul, stimulează energia fizică și mentală și îmbunătățește starea de bine prin eliberarea de endorfine. Orice activitate care te pune în mișcare poate ajuta, dar vei obține un beneficiu mai mare dacă ești atent și nu te lași purtat de gânduri.

Încearcă să observi senzația picioarelor atingând pământul, de exemplu, sau ritmul respirației tale, sau senzația vântului pe pielea ta. Adăugând acest element de atenție plină de conștientizare - concentrându-te cu adevărat pe corpul tău și pe cum te simți în timp ce faci exerciții - nu numai că îți vei îmbunătăți condiția fizică mai repede, dar poți să întrerupi și fluxul de gânduri neliniștite care îți trec prin minte.

Exercițiul și stresul


Ai observat vreodată cum se simte corpul tău când ești stresat? Mușchii tăi pot fi tensionați, în special în față, gât și umeri, lăsându-te cu dureri de spate sau gât, sau dureri de cap dureroase. Poți simți o strângere în piept, un puls care bate sau crampe musculare. Poți să experimentezi, de asemenea, probleme precum insomnie, arsuri la stomac, dureri de stomac, diaree sau urinare frecventă. Îngrijorarea și disconfortul tuturor acestor simptome fizice pot, la rândul lor, să ducă la și mai mult stres, creând un ciclu vicios între minte și corp.

Exercițiul este o modalitate eficientă de a rupe acest ciclu. Pe lângă eliberarea de endorfine în creier, activitatea fizică ajută la relaxarea mușchilor și la reducerea tensiunii în corp. Deoarece corpul și mintea sunt atât de strâns legate, atunci când corpul tău se simte mai bine, și mintea ta va simți la fel.

Exercițiul și ADHD


Exercițiul regulat este una dintre cele mai ușoare și mai eficiente modalități de a reduce simptomele ADHD și de a îmbunătăți concentrarea, motivația, memoria și starea de spirit. Activitatea fizică stimulează imediat nivelurile de dopamină, norepinefrină și serotonină din creier - toate acestea afectând concentrarea și atenția.

Exercițiul, PTSD și traumele


Dovezile sugerează că prin concentrarea cu adevărat asupra corpului tău și a felului în care te simți în timp ce faci exerciții, poți ajuta sistemul nervos să devină "dezlipit" și să înceapă să iasă din răspunsul de stres de imobilizare care caracterizează PTSD-ul sau traumele. În loc să îți lași mintea să rătăcească, acordă o atenție deosebită senzațiilor fizice din articulații și mușchi, chiar și din interiorul corpului tău în timp ce te miști. Exercițiile care implică mișcarea încrucișată și care implică atât brațele, cât și picioarele - cum ar fi mersul pe jos (mai ales în nisip), alergarea, înotul, antrenamentul cu greutăți sau dansul - sunt unele dintre cele mai bune alegeri.

Activitățile în aer liber precum drumeții, navigație, mountain biking, escaladă în stâncă, rafting pe ape repezi și schi (pe pârtie și în cross-country) au și ele capacitatea de a reduce simptomele PTSD-ului.

Articole similare

Tartă cu cireșe. Rețeta de sezon

Este sezonul cireșelor! Așa că nu poți să ratezi ocazia de a prepara o...

Papanași cu brânză de vaci: O rețetă tradițională delicioasă

Papanașii cu brânză de vaci sunt un desert românesc...

Viața se îmbunătățește pentru 3 semne zodiacale

Putem începe o cale nouă și mult mai sănătoasă spre...


Top citite
Sursa: Freepik

Horoscop 24 mai 2024. Zodiile care își vor găsi partenerul /video

Sursa: CRBL, Facebook

Fosta soție a lui CRBL face o glumă controversată la scurt timp după divorțul de acesta: "În căutare de soț"

Sursa: captură Youtube Christina Aguilera

Christina Aguilera o laudă pe Billie Eilish pentru că i-a îndulcit ziua fiicei sale

Sursa: Celine Dion, Facebook

Celine Dion, cuprinsă de emoție când vorbește despre lupta sa pentru sănătate

Sursa foto: Andreea Bălan, Instagram

Andreea Bălan, de la copilăria sub lumina reflectoarelor, la maturizarea artistică: „Ei ce așteptau? S-o vadă pe Andreea de la televizor” /video

Sursa: Facebook / Bruce Springsteen

Springsteen, Raye și Lana Del Rey au câștigat la Premiile Ivor Novello


DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Lady Gaga dorește să înregistreze un nou single cu Beyoncé

Lady Gaga și Beyoncé ar putea colabora din nou, după...

pixel